دبركاوي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

دبركاوي

منتدي دبركـــــــاوي......* الرآي و الرآي الاخر*...... منتدي الحريه مابعد25يناير

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

نكت "كان فيه"

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin
Admin

المزاج : لا ياس مع الحياه ***ولا حياه مع الياس
تعاليق : نكت "كان فيه" 501t0516M6C
**********نكت "كان فيه" Ahly**********

نكت "كان فيه" Empty
مُساهمةموضوع: نكت "كان فيه"   نكت "كان فيه" Icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 12:54 am

كان فى طيارة فيها اربعة واحد امريكى وواحد ايطالى وواحد المانى وواحد صعيدى الطيار قال لازم
تلاتة ينطوا من الطيارة احسن تقع جه الامريكى قال احنا بتوع الشجاعة وراح ناطط وجه الالمانى قال احنا بتوع الكراتيه وراح ناطط وجه الصعيدى قال احنا بتوع الغلاسة وراح زاقق اللى جنبه

مره ولد صغير ركب تاكسى و والده قاله متتكلمش مع السواق كل شوية السواق يحاول
يفتح معاه كلام و الولد مبيردش فحاول يخليه يتكلم فبيقوله نفسك تطلع ايه لما تكبر والولد قاله مهندس زى بابا قاله طب لو بابا مهندس و ماما دكتوره الولد قاله ابقى مهندس طبيب فقاله لو بابا وماما دكاتره الولد قاله اطلع دكتور فقاله طب لو بابا طبال و ماما رقاصه فالولد قاله اطلع سواق تاكسى

مرة واحدة قالت لجوزها " إهدى حبيبى كدة وأرجع زى
زمان"، الراجل طلقها و رجع لأيام العذوبية

واحد بيقول لمراته ... انا النهاردة عايز رومانسية فى البيت ...
راحت الزوجة سألت امها : يعنى ايه رومانسية يا ماما؟
الام : مش عارفة بس احتياطى إنقعى الرز

مره واحده بتقول لجوزها "تصدق إن أنا كل يوم بحلم بيوم
جوازنا" قالها هى لسه الكوابيس دى بتجيلك؟"

مرة واحد بيعاكس وحدة سودة قالها اموت فــ
البيبسى تفت عليه قالها وكمان بتفورى

واحد ندل جاب كاسيت ووقف قدام ملجأ أيتام وشغل أغنية بابا فين

واحد ندل اشتغل في المطافى عبا حنفيات الحريق بنزين

ندل فتح مدرسة للأيتام علشان يذلهم بقى يعمل كل يوم اجتماع أولياء أمور
............ ......... ......
ندل بيوصي عياله يكونوا في الحياة أندل منه ، تعب وهو في غرفة الإنعاش جت روحه تطلع وعاوز يقول الشهادة قام واحد من عياله وسد بقه
واحد ندل جورج قرداحي اتصل بيه وقال له معنا صديقك وصل نصف مليون ريال محتاج مساعدتك قال: قل له نايم
واحد ندل قعد لمده سنه يتحايل على حبيبته علشان تخرج معاه ولما وافقت رح قال لأبوها
واحدة بقا ندلة بتقول لجارتها الحقيني يا أم محمد بعت جوزي يجيبلي ملوخية راح مخبوط بأتوبيس يالهوي وعملتي إيه ... عملت بامية وأمري لله ...

اتنين بيحششو عند الهرم فواحد بيقول التاني تعرف ان الفراعنة قعدو سنين يبنو في الاهرامات التاني قالو يا راجل ليه كدةقالو كل ما يرصو حجرين يجي البوليس ياخدهم

أتنين مسلمين محمد و إبراهيم تايهين فى الصحرا وجعانين فجاه لقو دير إبراهيم قال لمحمد أنا هأقول لهم إني اسمي جرجس ومحمد قال له لا يا عم .. أنا هاقول اسمي محمد فسألهم القسيس عن الاسم فقال إبراهيم اسمي جرجس ومحمد قال اسمي محمد فقال القسيس احضرو الطعام لمحمدو قولوا لجرجس نحن اليوم صائمون

واحد أخنف حظه وحش قوي وقع في حفره و فضل مستني لغاية ما واحد جه و على حظه كان أخنف برضه الأخنف اللي فوق قال
... استنى شوية .. حاطنّنعك دنوأتي قاله نببنا يخننيك بسنعة .. قال لهو كمان بتتنيأ ؟؟؟
طب شوف مين حيطننعكّ

واحد سكران كان بيعاكس وحدة وحشة اوي بالليل فكان بيقول لها يا وحشة يا وحشة راحت ملتفتة ليه وقالت له يا سكرانراح قايل لها طب أنا سكران حفوق بكرة .. وانتي ؟؟؟؟؟

دكتور بيعمل عملية في مخ مريض وطلّع المخ وحطة في الصينية جنبه وشغال في الـجـمـجـمـة شوية ودخلت قطة وكلت المخ الدكتور احتار ملقاش غير جوز الجزمة حطها في الجـمـجـمـة وقفلوبعد كام سنة سأله واحد زميلة بيقول له أخبار مريضك بتاع الجزمة ايه ؟؟رد علية وقال له عقبال أملتك دا بقي الوزير بتاعنا

اثنين أغبياء فى طياره معديه الأول قال إنها طياره الرئيس فقال الثاني إنها مش طياره الرئيس الأول والله دى طياره الرئيس الثاني لا مش طياره الرئيس فاتفقو أي حد معدى يسالوه فعدى واحد فسألوه دي طياره الرئيس فقالهم يا اغبياء طياره الرئيس بيمشي وراها موتوسكلات

واحد قالو له الحق مراتك قاعدة مع صاحبك في البستان راح جاري ورجع على طول وقال لهم هم شجرتين عملتوهم بستان والراجل طلع لا صاحبي ولا اعرفو

وحده تقول لزوجها ادبح خروفين بمناسبة مرور 25 سنه على زواجنا قال زوجها طيب و إيه ذنب الخروفين في غلطه أنا ارتكبتها من 25 سنه

حلاق راح السينما شاف فيلم سوالف النينجا

واحد مسطول ماشي في البيت خبط فأمه .. قالتله ايه ما شفتنيش .. قالها شفتك بس مش فاكر فين

واحد أعمى فتح من الفرحة اتشل

واحد صعيدي رجع من السفر لقى البيت مليان صراصير غير كالون البيت

فيل اتجوز فرخة خلفوا تشيكن فيليه

واحد بيقول لشيخ هو ينفع الصلاة من غير وضوء ...
قاله لأ ماينفعش طبعاً ..
قاله ايه رأيك جربت امبارح و نفعت

واحد تاكسجى نايم مراتة دخلت علية بالليل وقفلت الباب بشويش..صحى قال لها افتحية واقفلية تانى

واحد صعيدي حب يعمل روش كتب على الشومة أديداس

واحد صعيدي عاوز يقتل مراته حطيلها مسدس في الشوربة

واحد صعيدي ماشي في الشارع لقى قشرة موز ... قال ييييه حتزحلق تاني

واحد أحول جه يعيط رجع

واحد صعيدي مات جاله خمس ملايكة اتنين يحاسبوه و تلاتة يفهموه

واحد صعيدي بيدهن الحيطة .. قالوله حط جرنال تحتيك .. قالهم لأ أنا كده طايل كويس

واحد صعيدي مراته بتقوله قوللي حاجة حلوة
قاللها بسبوسة
قالتله لأ قوللي حاجة تهزني
قاللها مرجيحة
قالتله يا راجل قولي كلمة تحسسني ان انا مراتك
قالها انت طالق

وننهدى الكام نكته دول لناس حبايبنا وياريت اى حد يعرفهم يبعتهالهم ويقول من اسلام

واحد سودانى ماشى فى الغابة طلع عليه اسد قاله والنبى ما تاكلنى
الاسد قاله لا طبعا الدكتور محرج عليا المشوى

واحد سودانى قابل واحد سودانى قاله انتا سودانى قاله لاء لب ابيض

واحد سودانى اتجوز واحده سودانية خلفوا واد اشقر وعينيه زرقا سموه رجل المستحيل

ليه السودانيين ايديهم بيضا من جوا ؟؟
عشان كانوا ساندين على الحيطة و هما بيرشوهم

صعيدى قاعد مع خطيبتة فى الكازينو اتقطع الكهرباء قالتلو يللى انتهز الفرصة قام هرب من غير ما يدفع الحساب

محشش جابوه للقاضي قاله لو قلتلى 10 حاجات بتعملها من ساعة ما تصحى لغاية ما تنام وتكون تبدا بحرف الالف حسيبك؟ قاله المسطول: اجيبها واحرقها وافرطها والفها و اولعها واعمرها وامخمخ
انسطل اطفيها انام.

مرة اتنين صعايدة ماشيين ف الصحرا... طلع عليهم اسد... راح واحد منهم رمي عليه طوبة وطلع يجرىىىىىى... وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش... قال له مش بتجري ليه؟ قال له واجري ليه؟ هو انا اللي ضربته؟؟؟؟؟

مجنون و مجنونة كانو ماشيين جمب بسين فى مستشفى المجانين ... فالمجنون رمى نفسه فى المياه والمجنونة انقذته (جاه الدكتور تانى يوم للمجنونة وقال لها عندى ليكى خبر حلو والتانى وحش الاول انتى خفيتى وهتخرجى من المستشفى ، والتانى صاحبك المجنون شنق نفسه) قالت له لأ ..ده انا كنت معلقاه عشان ينشف

واحد عنده مزرعة فراخ.. دخل المزرعة لقي كل فرخة بايضة بيضة واحدة بس.. مسك فرخة من رجليها ونتف ريشها وقطعها.. وقال للفراخ اللي مش هتجيب بكرة خمس بيضات هقطعها زي الفرخة دي.. تاني يوم لقي كل الفراخ بايضة خمس بيضات ماعدا فرخة بايضة تلات بيضات بس.. فقلها ايه ده؟؟ قالت له استر عليا ده انا ديييييييييييك

واحدغبي راكب مع ابوه العربيه ابوه قاله اقفل الشباك ياولد الجو برد ... الولد قاله ياسلام عليك اما انت عليك تقاليع هوا يعني لما اقفل الشباك الدنيا بره هتحرر؟

كان فى قرية كلها اغبياء وكان فيها حفرة كل الناس بتوقع فيها وتتعور
العمدة جمع اذكى 3 فى القرية علشان يحلو المشكلة
اول واحد قال: احنا نبنى مستشفى جنب الحفرة اللى يقع يدخل يتعالج
العمدة:انت غبى اوى
تانى واحد:احنا نجيب اسعاف جانب الحفرة اللى يقع تشيلة للمستشفى
العمدة:انت اغبى منة اقعد
التالت:يا حضرة العمدة احنا نردم الحفرة دى ونعمل واحدة تانية جنب المستشفى

صعبدى سافر امريكا واصحابة نصحوة ياخد معاة 3 زلع مش
علشان الاكل الامريكانى مش حلال
بس نبهوة يسمى قبل ما ياكل
اكل اول زلعة بس نسى يسمى
تانى شهر اكل : برضة نسى يسمى
ثالث شهر طلع الشيطان قالة:
ابوس ايدك سمى صدرى اتحرق

واحد سافر مع سكرتيرته، وماحصلوا بالفندق غير غرفة وحده. ولما صار وقت النوم قال لها :
تبين أنام معاك كسكرتيرة والا كزوجة؟

قالت: ياريت كزوجة!

..اداها دهره ونام!!

واحده بتقول لزوجها اجيبلك ايه من لبنان؟

! قال: عاوز بنت لبنانيه

لما رجعت من السفر سألها: فين هديتي؟

!! ....قالت: بعد تسع شهور تستلمها

فيه شايب قال لولده: انت ماتستحي على وجهك شف عيالك ماشاءالله عليهم لحاهم طويله ولا يدخنون ويصلون بالمسجد وانت الله لايبلانا حالقن لحيتك وتدخن ولاتصلي بالمسجد ماتستحي على وجهك.. قاله ولده: هذولا عيالي انا اللي مربيهم لكن انا من اللي مربين؟

فيه واحد مجنون بليستيشن:مات ابوه كتب على قبره

game over.

شباب يدرسون في امريكا..... مات ابو واحد منهم واحتاروا كيف يعلمونه ..... واحد منهم ندل قال : انا ها اقوله .... راح للي مات ابوه ..... وقال له : متى آخر مرة شفت ابوك ؟ قال : قبل شهرين ..... قال الندل : عند امه يا ادهم لو شوفته تاني

واحد جاء الى جده لقاه بيطلع في الروح .... لحقه بسكينه

مرة واحد حلاق بيعلم ابنه الصغير الحلاقه
وكل ما يغلط الولد يجى ابوه يضربه بالخرزانه
يقوم الولد موطى تيجى فى الزبون وكل مرة كده
لغاية لما الزبون استوى
وفجأة قطع الولد ودن الزبون فمسكها فى يده
وقال للزبون يا فندى يا فندى ودنك اتقطعت
قاله الزبون ابوك شافك قال لأ
قاله طب ارميها بسرعة قبل ما ابوك يشوفها

مرة واحد مخنوف من الدنيا كلها رن جرس الباب الساعة 10 صباحا فتح الباب لقى وحدة مذيعة بتقلة ممكن نعرف بتعمل اية لما تقوم من النوم قال انا بقوم من ام النوم بنزل ام رجلى اروح ام الحمام افتح ام الحنفية اغسل ام وشى اروح ام الغرفة اقلع ام الترنج البس ام البنطلون انزل من ام الشقة اركب ام الاتوبيس انزل من ام الاتوبيس اروح ام الشغل وبعد ما اخلص ام الشغل ارجع ام البيت وخلاص فقالت المزيعة شكرا يا فندم ويلعن ام البرنامج اللى خلانا نشوف ام وشك

واحد شكله غلبان ويصعب عالكافر قاعد على قهوه باصص لكوباية شاي قدامه ومتنح !

شافه واحد رذل عامل نفسه فتوه ,فقال أما اروح أتنطط عليه شوية,راح أدخل عليه وشادد الكوباية من قدامة وشربها على بق واحد , وحطها قدامه فاضيه وقال له ماتنساش تدفع البقشيش !

الراجل راح منفجر في العياط والنهنهة! لدرجه إنه صعب على الفتوه ,فخبط على كتفه وقال:
ياراجل ماتعملش في نفسك كده , معقوله راجل بشنبات يعيط علشان كوباية شاي بخمسين قرش؟
أنا مش بعيط علشان الشاي , بس النهارده أسوأ يوم في حياتي!

صحيت الصبح متأخر , فأخذت الموتوسيكل بتاع أخويا علشان ألحق أفتح المحل , بس برضه وصلت متأخر وصاحب المحل هزأني, ما أستحملتش راح طاردني.

جيت أخذ الموتوسيكل علشان أروح لقيته أنسرق , رحت أبلغ أخويا , أتهمني بسرقته! و, و بعد ما ضربوني في القسم علشان أعترف طلعوني بكفالة مش عارف حأسددها أزاي.

و حتى لما قررت أنتحر , جيت أشرب كوباية السم , جيت أنت وخطفتها من إيدي وشربتها .
.دا انا حظى نحس

اجتمع الأولاد حول أبوهم وهو يلتقط آخر أنفاسه وأراد الأب أن يعلمهم درساً من دروس الحياة فأمسك عصا بيده وأعطاها لأحد أبنائه، وقال له: اكسرها فكسرها، فابتسم الأب ثم أمسك مجموعة من العصي وقال له: والآن اكسر هذه فأمسكها الولد وكسرها، فصمت الأب ثم أمسك مجموعة أكبر من العصي وقال: والآن حاول أن تكسر هذه، فأمسكها الولد وكسرها، فقال الأب: أرأيتم يا أبنائي مادام هذا الجحش معاكم، فلا خوف عليكم.

دجاجة انتحرت وكتبت في وصيتها خلو ماجي ينفعكم

واحد مر على جماعة حشاشين فقالهم..حرام عليكم
ردوا عليه ..وعليكم الحرام

مره طالب بيسأل استاذه استاذ ممكن الانسان يعاقب على حاجه معملهاش الاستاذ لا قالوا طيب انا معملتش الواجب

واحد بيسال صاحبه هو ايه الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة عين شمس ؟ قام صاحبه قال تجارة عين شمس 4 سنين انما تجارة الحشيش اقلها 25 سنة

محشش وقفوه الدوريات قالوا له : "ليش ماربطت الحزام"
قال : "أصلآ مش لابس بنطلون ...! "
محشش جات له بنت قالوا: "وش بتسميها"
قال: "نوره على عمتي هياء."
مدرب يسأل لاعب محشش : "في كم مر تقدر تلف الملعب"
قال المحشش: "في زقارتين"
واحد معه ارنب يبغى يشوف هو ذكر ولا انثى . .......

سأل محشش قاله المحشش: "اتركه اذا هرب فهو ذكر واذا هربت فهي انثى"
-اتصل واحد على زوجته وقال لها "انا ربحت مليون دولار جهزي شنطتك بسرعة"
فقالت الزوجة:" طيب احمل معاي ثياب صيف أو شتاء؟"
فرد عليها : "شيلي كل اللي تبين المهم ما ابي تصيرين بالبيت اذا رجعت"
محشش دخل استريو قال: "عندك محمد عبدة"
قال: "ايه"
قال المحشش: "خله يطلع سيارته مسكرة علي"
محشش جالس قدام ستارة غرفته ليشششش؟- ينتظر المسرحيه تبدأ
محشش سألوه وش أصعب شئ: "قال انك تحدد السكسوكة وانت تاكل لبان"
اثنين محششين..واحد منهم يبي يسوي حكيم قال للثاني: "قلي من صديقك أقولك من أنت؟؟؟ "
قال الثاني: "من صديقك؟ "
ردعليه: "من أنت؟"
-محشش يقول أحسن خمس أشياء بالدنيا ثلاثة:النوم والأكل ..!! !
فيه شايب قال لولده: انت ماتستحي على وجهك شف عيالك ماشاءالله عليهم لحاهم طويله ولا يدخنون ويصلون بالمسجد وانت الله لايبلانا حالقن لحيتك وتدخن ولاتصلي بالمسجد ماتستحي على وجهك.. قاله ولده: هذولا عيالي انا اللي مربيهم لكن انا من اللي مربين؟
في واحد خكري زوجوه قام الصبح قال لامه : يمه تكفين خليها تنام عندنا بكرة بعد .
فيه واحد مجنون بليستيشن:مات ابوه كتب على قبره

game over.
في واحد داخل الملعب ورافع علم اسود ليش؟؟؟؟؟؟ يشجع الحكم.

في واحد محمل في البيك أب خروف وغنمة يوم وصلوا الطريق الترابي قام الخروف يدق على الشباك ويقول لا تسرع المدام حامل
واحد عصبي وجعه ضرسه راح للدكتور وقال له اقلع كل ضروسي وخله زي الكلب لحاله
فيه واحد محشش ...مسكوه الشرطه سالوه ليش عيونك حمر؟قال:ابد شارب شاني وانا منسدح
فيه قروي ذبح عياله وهو يقول : عصافير في الجنة ولا **** في الدنيا
فيه بعير (جمل)حاجز خروفين في زاويه و يصيح عليهم من اللي قال ابو براطم
فية محششين جالسين في خيمة قالوا نبغا كبريت راح واحد منهم قال انا اجيبلكم طلع ودخل مع الباب الثاني قال شباب ماعندكم كبريتة قالو استرح تونا مرسلين واحد بيجي ونعطيكم
فيه واحد ضرب عياله؟ ليه ..؟ لقاهم مشغلين المروحة على ثلاثة وهم اثنيين........
في واحد كل يوم يروح البقاله يقولهم عندكم اسكريم بالكوسه طفش البقال منه قاله ايه عندنا قاله يعععععععععععع
مدرس علوم يشرح لمحششين،يعيش السمك في
الماء..قالوا :يعيش،يعيش،يعيش...
-زوج قال لزوجته: أبي كلمة حلوه قالت:طحينية قال أبي كلمة تهزني..قالت: مرجيحة؟؟
-سكران أبلشتة ذبانة مسكها وقطع جناحاتها وقال: دقيها رجلية يابنت ال*********!!!!
محشش وقف قدام المكيف يقول:لاتنفخ
عجوز سمعت أن الدش حرام قالت: الحمد لله70سنة وانا أتروش بسطل؟؟
سكران رجع للبيت متأخر فتحت له أخته عطاها كف وقال: ماشاء الله توك جايه؟؟
نذل صور بالفديو ابوه وهم يدفنونه وكل يوم مشغل الشريط عند أمه؟؟
نذل تزوج راح شهر العسل لحاله؟؟؟؟؟؟؟
بدوي أهدته بنت ببغاء وأتصلت عليه تسأله عن
الهديه . قالها: عادي مثل طعم الدجاج
خكري يعزي خكري قال الأول: معليش وفات الوالد قال الثاني:وش دعوه

واحد قصير...... اهله مايخلونه يدخن في البيت ؟؟؟ يخافون يحرق الفرشة

شباب يدرسون في امريكا..... مات ابو واحد منهم واحتاروا كيف يعلمونه ..... واحد منهم جلف قال : انا اعلمه .... راح للي مات ابوه ..... وقال له : متى آخر مرة شفت ابوك ؟ قال : قبل شهرين ..... قال الجلف : افلقني ان شفته مرة ثاني

أحول...... سجل في الجيش ...... حطوه في قسم القصف العشوائي
صاحب محل دخلت عنده وحده حلوه .... وكل شوي تقول له : بكم هذا حجي ... بكم هذا حجي .... اخيرا طفش منها قال : شوفي انا ماحجيت لكني اخذت عمرة .. علشان كذا تقدرين تقولي .... ياعمري
ولد يسأل ابوه .... هل الحب اعمى ؟؟؟ رد عليه ابوه .. وقال : شوف امك وانت تعرف
عجوز راحت للمستشفى مع ولدها ... كشف عليها الطبيب وقال : امك تعاني من الوحدة ... ولازم تزوجها واحد عمره خمسين ... وهم طالعين تقوله امه : شفت وشلون ياوليدي ؟؟ لكن الله يعينك ... وان كانك مالقيت واحد عمره خمسين ... شفلك اثنين من ابو خمسة وعشرين

واحد جاء الى جده لقيه يطلع في الروح .... لحقه بسكين

فيه واحد راح للشيخ يفسر له حلم وقال : انا حلمت اني لابس بدلة لونها بني فاتح وجالس في مكان فيه عشب قال الشيخ : تفسير الحلم ..... انك ثور الله في برسيمه

فيه واحد تطاقت حرمته مع الشغاله ........ حط كل وحده في بيت

اثنين في السجن محكوم عليهم اعدام ... واحد منهم حسود جدا .. في يوم الاعدام يسألوا الاول عن امنيته الاخيرة .. قال : اشوف امي . سألوا الحسود عن امنيته الاخيرة .. قال : صاحبي مايشوف امه

في بقره شافت نفسها في المرايه قالت حسافه هالعيون على هالكشه0000

فيه قروي انتهت مدة رخصته قال لبوه رخصتي قظت قال ابو والله من كثر دورانك بالشوارع

محشش مسكته دوريه 00قالوله اركب 00قال لاوالله البيت

المدرس طلب من التلاميذ كتابة
موضوع عن مباراة شافوها في كرة القدم
كل التلاميذ مشغولين بالكتابة
إلا عوضين الصغيَركتب
بسبب الامطار تأجلت المباراة

بدوي راح لبنان وشاف بنت سأل صاحبه: هاي بنت؟ قال: نعم، قال: بالله عليك هاي بنت؟ قال صاحبه: والله بنت
قال البدوي: الله يخرب بيته عمي شكله مجوزني واحد من اولاده

نكت ادرنية
مرة واحد اردني بحكي لأبو أعطيني خمس قروش قاله ابوه شو اربع قروش شو بدك بثلاث قروش معاي قرشين توخذ قرش

مرة واحد بطلب من امه شيكل حكتله امه تاييجي ابوك الحمار
بعد شوي شاف مجموعة **** في الشارع فحكى ماما ماما اجا ابوي ومعاه اعمامي

نكت اغبياء
في واحد غبي مايدري ليش عايش قالا ابوه الذكي العبقري انتا لازم تعيش وهذا اهم شي بالعيشة والحياة للانسان انا يعيش بعدين ابوه مات لما كبر الغبي سأل ربعا ليش تدرسون وتتعبون حالكم قالولا ربعا الاذكيا عشان نعيش وناخذ معاش فاستغرب الغبي وخاف يدرس ويأخذ معاش سألوه ربعا شفيك ما تدرس وخايف من المعاش شان يقولهم الغبي اللي يدرس يت...عب ولما يكبر يموت وهذي خطوات الموت اول شي الدراسة الي اهي التعب وكل سنة اتعب زيادة لما ادش الجامعة واتعب زياده لما اخذ المعاش اموت لان الغبي فهم كلمة معاش يعني ما عاش يعني اللي عندا معاش يعني ميت وهذا تفكير الغبي هههههههههههه يالله بس على التفكير ^ ^

الدراسة مجال تعيس....يخلي الحورية ابليس....هم ودرجات وتنقيص....واكبر فرصة للتخسيس

عصبي بعت كروت عرسه ، كتب :
الزفت اللي جاي ما يتأخر ، واللي مو جاي بالناقص منو، والمساخيط الصغار خليهم مقبورين

1/**الزوجة : عايز تتعشى ؟
الزوج : طبعا ...ماذا أختار
الزوجة : أه أو لأ.

2/**الزوجة : إنت دايما شايل صورتى معاك و رايح بيها المكتب ...ليه؟
الزوج: لما بلاقى مشكلة مهما كانت معقدة ببص لصورتك ألاقيها اتحلت على طول.
الزوجة: شايف أنا أد إيه مهمة بالنسبالك.
الزوج: أيوة...ببص فى صورتك و أقول لنفسى " إيه المشكلة اللى ممكن تكون أكبر من دى؟

3/**الابن : يا ماما لما كنا راكبين الأتوبيس أنا و بابا النهارده قاللى أدى مكانى لواحده ست واقفة.
الأم: انت عملت الصح يا حبيبى.
الابن : لكن أنا كنت قاعد على حجر بابا.

4/**البنت: لما نتجوز أنا عاوزة أشاركك فى كل مشاكلك و متاعبك و أخففها عنك.
الولد : لكن أنا ما عنديش مشاكل.
البنت: أيوه لإننا لسة ما اتجوزناش.

5/**الزوج الجديد لزوجته: كنتى هتتجوزينى لو ما كانش بابا ساب لى كل الثروة دى.
الزوجة: يا حبيبى أنا كنت هتجوزك بغض النظر مين اللى ساب لك الثروة.

6/**الأب بيقول لابنه بعد الامتحان: ورينى شهادة درجاتك.
الابن : صاحبى أخدها يخوف بيها باباه و مامته

7/**سألت زوجة زوجها: بتحب ايه أكتر فيّا.....وجهى الجميل أم جسمى المتناسق؟
فنظر إليها الزوج من تحت لفوق و قال : بحب روح الدعابة اللى فيكى

8/**الصحفى للمليونير: لمن تعزو نجاحك كمليونير.
المليونير: أنا أعزو كل شيء لزوجتى.
الصحفى: يا لها من امرأة!! ماذا كانت حالتك قبل زواجها؟
المليونير : ملياردير

مجنون رسوم متحركة مات ابوه كتب على قبرهthe end

--------------------------------------------------------------------------------

واحد محشش شاف نفسه بالمراية قام ظحك وقال من المحشش اللي قدامي

--------------------------------------------------------------------------------

واحد سافر يدرس كلم ابوه وقاله انا نزوجت وجاني ايدز قاله ابوه ورا ماسميته على جدك

في اثنين هنود لقوا بنت صغيرة اخذوها وربوها وبعدما كبرت اكتشفو انها امهم

اثنين مجانين واحد سأل الثاني متى انولدت قال الجمعه قاله يا حلو اجازه

فيه واحد أنجب توأم فهدد زوجتة بالطلاق لأنه قال لها مين أبو الولد الثاني

المعلم:مامعنا كلمة سبيل. الطالب:طريق.. المعلم:ممتاز.. والأن ما معنا كلمة (سلسبيل) الطالب: طرطريق.

في اثنين اركبو السياره واحد ساق والثاني جذور

واحدنذل عينوه مدرس بمدرسة معوقين حط اول حصه قفز حواجز

فية محشش يسوق السيارة ومعاة ابوة قالة ابوة : ياولدي لف يمين .. قال المحشش لف انت انا اسوق

يقولك محشش ضاعت محفظته فراح عند الشرطه-الشرطه قالوا له انت روح البيت وراح نطلعها ولو من تحت الارض فهو ورايح البيت شاف عمال البلديه يحفروا قالهم ايوا شدوا الهمه المحفظه لونها احمر ههههه

فيه وحده حلمت ان محشش يلحقها بالسوق وقفت وقالت له وش فيك قالها مادري انتي الي تحلمين

واحد يحب الجوال جاب مولوده سماها شريحه

فيه محشش راح يعزي وقام يتفلسف يقول ياخي سبحان الله الانسان مثل بني آدم اذا توفى مات واذا مات توفى

واحد محشش اتصل على بيت قال هذا بيت محمد ردوا عليه لا قال ما دام ما هو ببيته ليش تردون ؟؟؟

محشش قال لابوه يبه انت ابوي ولا امي

محشش لقى محشش قاله وين رايح قال مدري وانت وين رايح قال مدري قال طيب امش لا نتأخر

محشش مسكته الدورية وشغلو السفتي قام المحشش دق العسكري وقاله الدورية ورانا.

فيه واحد نذل حاط مسج بجهاز التلفون يقول فيه : عزيزي المتصل الرجاء وضع رسالتك بعد إنتها ء سورة البقره 00

خطيبه تقول لخطيبها . شايف القمر شوبعيد .قال اي . قالت له ريحة حلجك واصله هناك

محشش لفت فيه الدنيا ضيع بيتهم

واحد حلق الشنب .....دخل على اصدقائة يقول لهم تصدقون ما عرفتكم

الاول: من مال الله يا محسنين . الثاني: وشو الي يدريني انك اعمى . الاول : شايف هذيك الصخره الي بالزاويه . الثاني: ايه شايفها . الاول : ما اشوفها

فيه محشش يركض بيدخل البيت شاف رجليه يتحركن بسرعة قال لا تخافون كلكم بتدخلون سواء

فيه واحد كذاب راح يعتمر ويتوب من الكذب بعد مارجع لربعه قال شفت أبو جهل راكب شبح ولوحته مكة 999

خطيب يقول لخطيبته:شايفه القمر شو بعيد,قالت إي,قال"طراق واحد وأنت هناك"

قروي يحب الجوالات جاته بنت سماها شريحه قال والله لو جاني ولد باسميه شاحن..

فيه قرويه سألتها المدرسه قالت عددي أدوات النصب قالت :البرقع والثوب الاحمر والكحل؟؟؟؟؟؟؟؟؟

في واحد ماشي وراء جنازة زوجتة مبسوط ومرتاح ليش؟لانة اول مرة عارف وين حتروح زوجتة

فيه محشش فتح الثلاجة شاف الجلي يهتز قال لا تخاف لا تخاف ابي اشرب ماء

عربجي تدعي له جدته جعل يومي قبل يومك يا وليدي قال : مايبي لها كلام

مجانين شافهم الدكتور يصفقون ما عدا واحد قال له: ليش ما اتصفق معاهم . قال له : انا المعرس

في واحد محشش اتصل على الشرطة قالهم تعالو في حادث كبير100سيارة منقلبة جاو الشرطةحصلوه منسدح في التشليح

قزم راح يفصل ثوب بعد ماخذ مقاساته الخياط قال متى يخلص قاله الخياط خذ لفه وتعال

في خكري امه تعبانه راح يجيب لها الدكتور ..يوم جا لقاها ميته ..قال ياباااايخه

فى واحد سكران طاح عند باب العماره قال له البواب قات سليمه قاله خلها تروح غرفتي

واحد نذل عرف رقم جوال جني قام كل شوى يرسله بسم الله الرحمن الرحيم

في واحد ماعنده الا ضرسين قدم على وظيفه عينوه خرامه

فيه واحد محشش واقف يطالع المرايه قال لصاحبه تعال بسرعه هذا انا شفته من قبل ولماطالع صاحبه المرايه قال له يا خبل هذا انت

معرس اخذ وحده حوله قالها ليش ماتسولفين قالت مستحيه من الى يمك

في واحد محشش صدم في أمه قالت أه ماتشوف ... قال لها شايفك بس مدري وين..,

في واحد اسمه (( حافظ )) رن الجرس على جيرانهم قالو مين قال انا حافظ قالوله طيب سمع

في وحدة أتعرفت على واحد قام سألها وش إسمك قامت قالتله أسماء قام قلها يعني إنت مالك إسم محدد...

في محشش جالس قدام استاره غرفته ليش؟ يحتري المسرحيه تبدأ

في طالب عند الاختبار ات ياخذ معه ملعقه 0ليش علشان يقلب افكاره

واحد قاعد مع حبيبتو على البحر .....حبيبتو تقولو : شايف القمر يا حياتي .... الحبيب : شايفو يا حبيبتي ..... الحبيبه : ريحت شراباتك واصله لعندو

فيه زول عجاز يبي يصبغ جدار صبغ نصف الجدار وحد ثلاث نقط وكتب (إلى آخره)

في صرصور يلحق ورى سيارة مجاري سالوه ليش قال شفط الاهل وراح

فيه وحده اهدت صاحبها بغبغاء سالته اليوم الثاني كيفه؟؟؟ قالها عادي زي الدجاج

قروي جته بعثه فصل ثوب جنز

محشش سأل محشش ثاني: كم الساعة ؟ قال خمس وخمس قال:ماتعرف تقول عشرة

مسطول جه يخرج من العربية لقى الدنيا بتمطر راح خارج من الباب التانى

محشش يسوق هليكوبتر حس إن الجو برد طفا المروحة

واحد قتل حماته بالقسم يسألوه وش اسمك؟قال:اكتب فاعل خيرأناماحب التفاخر

أهبل فتحوا محطة بانزين عند بيتهم قال: أشوه يعني بنروح نعبي بانزين مشي

محشش طلع من البقالة يضحك قالوا اشفيك تضحك؟ قال: حاسبتهم وما شريت

محشش طاح في حفره حاول يطلع ثلاث مرات قال:هذي آخر مرة إذا ماطلعت بأمشي

محشش يقول زميله عيني من أمس حمرا وما أقدر امشي قال إذا صارت خضرا امش

غبي زميله يتصل فيه مايبي يرد عليه دزله مسج:ترى أنا ناسي تلفوني بالبيت

شرطي غبي مسك واحد يفحط غرمه 300قال مامعي إلا500 قاله رح فحط ب200وأرجع

واحد مطرود من الامتحان ليش ؟ مبرشم جدول الضرب خلف الآله الحاسبه

شباب يسولفون أول ما صبوا الشاي سكتوا تدروا ليش الشاي مسكت